Leesbaarheid:

Subsidieregeling Behoud langdurig zieke zorgwerknemers (Blzz)

Deze informatie is geplaatst door: Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

Zorgaanbieders met langdurig zieke werknemers na corona kunnen subsidie aanvragen voor loondoorbetaling tijdens hun re-integratie traject. Lees meer.

Bent u zorgaanbieder en heeft u medewerkers die aan het begin van de coronapandemie voor lange tijd ziek zijn geworden door COVID-19 (long covid)? U kunt de subsidieregeling Behoud langdurig zieke zorgwerknemers aanvragen.

Met deze subsidie ontvangt u een tegemoetkoming als u een langere periode voor herstel en re-integratie afspreekt met uw zieke werknemer of dit al heeft afgesproken. U krijgt € 1.100 voor elke maand van verlengde doorbetaling.

Wanneer komt u in aanmerking?

U kunt deze subsidie aanvragen als:

  • u met uw werknemer vrijwillig een afspraak heeft gemaakt over loondoorbetaling van minimaal 6 extra maanden na het 2e ziektejaar
  • uw werknemer voor lange tijd ziek werd tussen 1 maart en 31 december 2020
  • het UWV de vrijwillige verlenging van de loondoorbetaling aan de werknemer bevestigd heeft

Lees alle voorwaarden voor de BLzz bij DUS-I.

Hoe kunt u aanvragen?

U kunt de subsidieregeling Behoud langdurig zieke zorgwerknemers aanvragen bij DUS-I van 1 november 2022 tot en met 1 februari 2023. Dit is de derde aanvraagronde.

Meldings- en administratieplicht

Vraagt u de subsidieregeling aan? Dan bent u verplicht het te melden als u de met uw werknemer afgesproken periode verlengt of verkort. Of als de loondoorbetaling eerder stopt. Bijvoorbeeld als de werknemer weer volledig aan de slag gaat. Meld dit direct zodra u dit weet (meldingsplicht).

Krijgt u meer dan € 25.000 subsidie uit deze regeling? Dan moet u uw administratie bijhouden en deze minimaal 10 jaar bewaren (administratieplicht).